کد خبر: 17467 | تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۲/۰۲ - | تعداد بازدید:

نامه سرگشاده مشاور انجمن خودروسازان به رییس شورای رقابت

جناب آقای دکتر پژویان به عنوان شاگرد کوچک اما مشفق و خیرخواه شما عرض می‌کنم سال‌ها شرف و آزادگی حرفه استادی خود را فدای فشارها، جو سازی‌ها و غوغا سالاری‌های موجود نکنید. کاری نکنید که نام شما به عنوان عامل ورشکستگی صنعت خودرو در تاریخ این صنعت به ثبت برسد.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – به گزارش موج، در پی تصویب فرمول نهایی قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت، مشاور انجمن خودروسازان اقدام به ارسال نامه ای خطاب به ریاست شورای رقابت نموده است که در ادامه از نظر می‌گذرد:
جناب آقای دکتر پژویان به عنوان شاگرد کوچک اما مشفق و خیرخواه شما عرض می‌کنم سال‌ها شرف و آزادگی حرفه استادی خود را فدای فشارها، جو سازی‌ها و غوغا سالاری‌های موجود نکنید. کاری نکنید که نام شما به عنوان عامل ورشکستگی صنعت خودرو در تاریخ این صنعت به ثبت برسد.
۱- انتخاب قیمت سال پایه و افزودن نرخ تورم بخشی هر سال به آن، از نظر منطق اقتصادی کار صحیحی است اما به شرط آنکه قیمت سال پایه، قیمت اقتصادی صحیحی بوده باشد.
۲ – قبلاً هم عرض کرده بودم که قیمت‌های اول سال ۹۱، همان قیمت‌های اسفند سال ۹۰ تحمیل شده از سوی سازمان حمایت، قیمت‌های صحیحی نبودند، زیرا بسیار کمتر از قیمت تمام شده محصولات بودند.
۳- نشانه واضح و آشکار غیر صحیح بودن آن قیمت‌ها، زیان 4000 میلیارد تومانی خودروسازان در طول سال ۹۱ به خاطر عمل کردن اجباری خودروسازان به آن دستور تحمیلی می‌باشد.
گروه ایران خودرو 2000 میلیارد تومان، گروه سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان. توضیح بسیار مهم آنکه میزان ضرر و زیان صدها شرکت تولید کننده قطعات و مجموعه‌ها در ارقام فوق‌الذکر دیده نشده است وزیان ایشان را باید انجمن قطعه سازان محاسبه و اعلام نماید.
۴- مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه، 4000 میلیارد تومان ضرر و زیان فوق‌الذکر باید توسط دولت پرداخت شود. رونوشت نامه به روسای محترم کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و صنایع و معادن برای حضرتعالی ارسال شده است.
۵- مبنا قرار دادن قیمت‌های پایه غلط، باعث ورشکستگی قطعه سازان، کاهش شدیدتر تولید و در نهایت توقف کامل خودروسازان، قطعه سازان و حتی شبکه خدمات پس از فروش خواهد شد.
۶- اگر مدیران منتصب دولت مجبور به پذیرش قیمت‌های دستوری ورشکست کننده شوند، مدیران شرکت‌های خصوصی خودروساز و قطعه ساز نمی‌توانند با پذیرش آن قیمت‌ها سند ورشکستگی خود را امضا کنند.

داود میرخانی رشتی
مشاور انجمن خودروسازان ایران

Share

نظرات بینندگان


  1. Vote -1 Vote +1
    سعید
    ۱۳۹۲/۰۲/۰۲ - ۱۲:۰۷ ب.ظ

    شما خودروسازان زیاده خواهید!واقعا اگر تعرفه را بردارند شماها یک ساعت میتونید قد علم کنید!؟

    [پاسخ]

  2. Vote -1 Vote +1
    محمد رضا
    ۱۳۹۲/۰۲/۰۴ - ۳:۰۱ ب.ظ

    مگر ورشکستگی نیست پس عقل حکم مکند که تعطیل کنید دولت هم تعرفه را صفر کند ان وقت ببینیم چطور به ……..

    [پاسخ]

  3. Vote -1 Vote +1
    تینا
    ۱۳۹۲/۰۲/۱۰ - ۹:۵۳ ب.ظ

    اصلن تعطیلش کنید و خودرو وارد کنیم.

    [پاسخ]

نظر شما






نظرسنجی

  • در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

از دريچه دوربين

سایر اخبار

پربيننده ترين مطالب