کد خبر: 2030 | تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۸/۰۳ - | تعداد بازدید:

با يك نگاه اجمالي به آمار تصادفات؛
سهم پليس راهور از تصادفات روزانه كشور چقدر است؟

بنا بر آخرين آمار اعلام شده از سوي سازمان پزشكي قانوني كشور، در شش ماه نخست سال جاري 6 هزار و 832 نفر در تصادفات برون‌شهري جان خود را از دست داده‌اند كه اين آمار نسبت به سال گذشته 13.4 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

خودروسازی: بنا بر آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، در شش ماه نخست سال جاری 6 هزار و 832 نفر در تصادفات برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 13.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت 3 هزار و 194 تصادف در شهرها و هزار و 97 تصادف در معابر روستایی رخ داده است و استان خراسان رضوی با 990 نفر تلفات رکورددار بیشترین و کهکیلویه و بویراحمد رکورددار کمترین تصادفات منجر به مرگ بوده‌اند.

اگر چه در این میان، آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی و وزارت بهداشت و درمان، تفاوتی 6 هزار نفری دارد و پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از آمار 30 هزار نفری کشته‌شدگان در جریان تصادفات خبر می‌دهد اما در هر صورت این پلیس راهور است که در این میان مدعی کاهش نرخ میزان تصادفات با اقدامات سخت‌گیرانه و اعمال قانون‌های خود است.

پلیس راهور کشور همواره تاکید داشته که استاندارد نبودن جاده‌های کشور، عدم رعایت استاندارد در تولید خودروهای داخلی و عدم رعایت قانون از سوی رانندگان دلایل اصلی وقایع و رخدادهای ترافیکی در کشور بوده است. اما در این میان این سوال همواره مطرح بوده که سهم پلیس از مرگ و میر روزانه شش نفر ایرانی در تصادفات جاده‌ای چقدر است؟

پلیس راهور همواره در هنگام کاهش میزان تلفات جاده‌ای، این موضوع را ناشی از اقدامات خود دانسته اما آیا باز هم سهم پلیس راهور از این میزان تلفات آن‌قدر ناچیز است که نادیده انگار شود؟

پلیس معتقد است اگر سخت‌گیری‌های مختلف این نیرو برای راننده‌ها و تولیدکنندگان خودرو وجود نداشته باشد میزان تلفات در هر سال به بیش از 35 تا 40 هزار نفر در تصادفات رانندگی می‌‌رسد اما در کنار تمامی آمار اعلام شده پلیس راهور هیچ‌گاه به سهم خود به عنوان یکی از عوامل عدم رعایت قانون از سوی رانندگان در بروز تلفات جاده‌ای در کشورمان که در این خصوص رکورد جهانی را به خود اختصاص داده، اشاره‌ای نداشته است.

صرف‌نظر از اینکه در سال‌های گذشته همواره پلیس راهور با عدم شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی مانع از تولید این خودروها که آنها را غیراستاندارد نامیده، شده است اما به طور مثال آیا ایجاد فرهنگ رانندگی در کشور که در این سال‌ها تنها با افزایش جریمه‌های نقدی دنبال شده به عهده نهاد و یا سازمان دیگری به‌جز پلیس راهور است؟ آیا روزی فراخواهد رسید که پلیس راهور کشور در میان عوامل بروز یک تصادف جاده‌ای نامی از تعلل خود برده و سهم خود از آن رخداد ترافیکی را نیز مشخص کند؟

Share

نظرات بینندگان



نظری ارسال نشده است

شما اولین نفر باشید که نظر ارسال می‌کنید!

نظر شما






نظرسنجی

  • در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

از دريچه دوربين

سایر اخبار

پربيننده ترين مطالب